FANDOM

Zdzierus Gablota (inaczej: Henryk Taryfko; ang.: Chauncy Fares) – angielska taksówka kursująca po Londynie.

Życiorys Edytuj

Kursował po ulicach Londynu podczas trwania 3. wyścigu ŚGP. Po pracy udał się napić oleju do pubu Ye Left Turn Inn do którego wpadli Scarpetta i Carton denerwując klientów i rozpoczynając walkę.

Biografie Edytuj

  • Nikt nie zna gmachów, ulic i taksówkarskich skrótów ogromnej metropolii tak dogłębnie jak Zdzierus Gablota, klasyczna landyjska taksówka.
    • No one knows the sites, streets or shortcuts of London better than the jovial Chauncy Fares, a quintessential London black cab.
    • Auta od a do z

ModelEdytuj

Jest taksówką LTI TXII Taxi z 2004 roku.

Posiada numer rejestracyjny to 54-07-29 umieszczony na białej tablicy nie należącej do żadnego państwa, wzorowanej na rejestracjach w Japonii.

Wyposażony jest w opony marki Tru-Tread modelu P215/65R15 89H.

Wygląd Edytuj

Gablota jest czarny ze srebrnymi klamkami, klatką wentylacyjną i bakiem. Jego lampy przednie są białe, tylnie czerwono-żółto-szare a migacze pomarańczowe. Na dachu ma czarny napis TAXI pisany dużymi literami na żółtym tle a na górze klatki wentylacyjnej ma żółte logo swojej marki.

Nazwa Edytuj

W magazynie Auta: Świat na kółkach nazywany jest Henrykiem Taryfko natomiast w książce Auta od a do z Zdzierusem Gablotą.

Lokowania Edytuj

Filmy Edytuj

Odwzorowania Edytuj

Galeria Edytuj

Obrazy promocyjneEdytuj