FANDOM

Tow Mater
Złomek
Tow Mater
Informacje podstawowe
Płeć

mężczyzna

Zawód

holownik i szef firmy Tow Mater Towing & Salvage;
zawodnik Rzęchościgu

wcześniejsze:

Data powstania

12 stycznia 1957

Miejsce zamieszkania

Stany Zjednoczone Chłodnica Górska

Narodowość

amerykańska

Model pojazdu

Haulital Hook’em

Numer rejestracyjny

A113;
RSQ M8R (jako wóz strażacki);
M8R GR8R (pojazd kaskaderski);
PN 217-63 (jeden z kamuflaży holograficznych)

Zawody wyścigowe
Zawody wyścigowe

Rzęchościg;
Stuknięta ósemka

Numer startowy

[1]

Poza serią
Pierwsze pojawienie

Auta

Oryginalny odtwórca

Larry the Cable Guy

Polski odtwórca

Witold Pyrkosz;
Marian Opania

Sir Złomek (ang.: Tow Mater) – amerykański holownik mieszkający w Chłodnicy Górskiej; szef i jedyny pracownik firmy Tow Mater Towing & Salvage. Od 2005 roku sporadycznie członek zaspołu technicznego Zygzaka McQueena startującego w wyścigu o Złoty Tłok, wliczając szefa ekipy w 2011 na Światowym Grand Prix. W 2006 został komentatorem podczas Grand Prix w Chłodnicy Górskiej a w 2007 był organizatorem Mistrzostw Złomka.

W 2011 roku został wplątany w szpiegowską misje dotyczącą odnalezienia i zlikwidowania przestemczej organizacji Trupy.

Wraz ze swoimi kuzynami bierze udział w wyścigu demolition derby Rzęchościg, który jest ich rodziną tradycją a 2018 wystartował w Stukniętej ósemce na torze w Błotoryji. Startuje pod numerem 7½[1].

15 lipca 2011 w pałacu Buckingham, w Londynie, otrzymał od Jej Królewskiej Wysokośći tytuł honorowy.

Życiorys

Początki

Został wyprodukowany 12 stycznia 1957 w Stanach Zjednoczonych. Zamieszkał w Chłodnicy Górskiej, w stanie Arizona gdzie założył firmę holowniczą Tow Mater Towing & Salvage. Był związany ze swoimi kuzynami: Bufordem, Cletusem, Juddem, Lewisem, Zeke’iem i Tommym Joe’em z którymi brał udział w wyścigach demolition derby Rzęchościg na stadionie w Dolinie Ozdób. Jedną z jego ulubionych rozrywek było straszenie traktorów na pastwisku w hrabstwie Carburetor. Po pewnym czasie stracił pierwotny lakier oraz maskę, pokrył się rdzą oraz nabył dużo wgnieceń i uszkodzeń które traktował jako pamiątki. Po wybudowaniu autostrady międzystanowej nr 40 Chłodnica Górska straciła na znaczeniu i przestała być punktem przejazdu oraz postoju dla samochodów, a co za tym idzie spadła ilość klientów Złomka.

Opis fizyczny

Złomek jest samochodem holowniczym Haulital Hook’em. Był bazowany na pojazdach: International Harvester L-170 z 1951, Chevrolet 3800 i Dodge Seria C z 1957 Truck Posiada silnik V8 z dwublokowym gaźnikiem i 200 koniami mechanicznymi. Jego maksymalna prędkość to 90 mil na godzinę (144,84 km/h). Rozpędza się od 0 do 60 mph (96,56 km/h) w 10 sekund.

Jego numer rejestracyjny to A113. Jako wóz strażacki posiadał numer RSQ M8R, jako pojazd kaskaderski M8R GR8R a w holograficznym kamuflażu na wzór Iwana PN 217-63.

Po opuszczeniu fabryki posiadał jasnoniebieski lakier z białym napisem Tow Mater Towing & Salvage Radiator Springs (w tłum. Holowanie i odzysk Złomka, Chłodnica Górska) po bokach ułożonym w trzy rzędy. Miał niewiele jaśniejsze kołpaki oraz srebrne lusterka i hak holowniczy zaczepiony na jasnoszarej linie. Na tylnej karoserii miał czarne pasy ułożone równolegle pod kontem ostrym na żółtej powierzchni.

Po pewnym czasie został pokryty brązową rdzą na większości karoserii zostawiając prześwity w niektórych miejscach, w tym bardzo widoczne na błotnikach. Jego drzwi w przeciwieństwie do reszty obrały wyblakłą, żółtą barwę. Ma wybitą lewą, przednią lampę oraz jedną z 4 na dachu. Posiada piwne oczy[2].

Lokowania

Filmy pełnometrażowe

Krótkometrażówki

Gry komputerowe

Nazwy w innych językach

  • angielski: Tow Mater
  • chiński: 拖線 (trb.: Tuō xiàn)
  • duński: Bumie
  • francuski: Martin
  • hiszpański: Mate
  • holenderski: Takel
  • japoński: メーター (trb.: Mētā)
  • niemiecki: Hook
  • norweski: Taue Bill
  • rosyjski: Мэтр (trb.: Metr)
  • szwedzki: Bärgarn
  • ukraiński: Сирник (trb.: Sirnik)
  • węgierski: Matuka
  • włoski: Carl Attrezzi „Cricchetto”

Uwagi

  1. 1,0 1,1 Numer widoczny na niektórych lakierach odblokowywanych w grze Auta
  2. W grze Disney Infinity były zielone.