FANDOM

Witek Zaszybki (ang.: Winford Bradford Rutherford) – amerykański samochód wyścigowy. Uczestnik Zawodów o trofeum Złotego Tłoka, startujący pod numerem 64 w zespole firmy RPM. Absolwent uczelni należącej do konfederacji szkół Ivy League.

Życiorys Edytuj

Cars-disneyscreencaps.com-135

Zaszybki podczas wyścigu Zawodów o trofeum Złotego Tłoka na Torze Północnym w 2006 roku.

Zaszybki jest samochodem wyścigowym ze Stanów Zjednoczonych. Ukończył jedną z uczelni należących do konfederacji szkół Ivy League, gdzie studiował fizykę, w celu pozyskania wiedzy która pomoże mu w czasie wyścigów. Został zawodnikiem wyścigów o Złoty Tłok należącym do drużyny firmy RPM wykorzystując swoją wiedzę z zakresu fizyki podczas zawodów, dzięki czemu został jednym z najlepszych ich uczestników.

W 2006 roku podczas finału sezonu 2005 zawodów o Złoty Tłok na Torze Południowym w pewnym momencie wyścigu był na czele stawki, gdy Marek Marucha uderzył go w bok rozpoczynając karambol z udziałem większości samochodów na torze.

Opis fizyczny Edytuj

75a15facb04aa816373985dbc1f5400f--disney-races

Logo firmy RPM.

Witek Zaszybki jest samochodem wyścigowym Capitol Motors Verve XT używanym podczas wyścigów aut seryjnych. Posiada sportowe opony firmy Lightyear. Posiada żółty lakier z niebieskimi pasami z białą obwódką po bokach i tyłem oraz spojlerem i kołpakami. Spód jego boków jest pomarańczowy z białą obwódką. Po bokach i na dachu ma białe numery 64 z czarnym zakończeniem. Na masce, z tyłu za kabiną oraz na tylnych błotnikach ma logo swojego sponsora, niebieski prostokąt z napisem RMP. Posiada naklejki imitujące lampy. Ma zielony kolor oczy.

Biografie Edytuj

  • Szkoła Ivy League może wydawać się mało prawdopodobnym miejscem do startu w wyścigowym świecie. Ale zaledwie kilka lat temu Witek Zaszybki miał klatkę wentylacyjną pogrążoną w książkach od fizyki ucząc się o pędzie, prędkości i wszystkim innym, co mogło dać mu przewagę na torze. Jego lekarz i przyjaciele prawnicy z klubu myśleli, że zwariował, ale studia się opłaciły. Witek jest teraz bardzo szanowanym zawodnikiem Złotego Tłok. Używa swojej rozległej wiedzy z zakresu fizyki, aby wiatr i wymanewrować swoich kolegów, którzy nazywają go teraz pieszczotliwie „Profesorem”.
    • An Ivy League school may seem like an unlikely place to start in the racing world. But only a couple of years ago Winford Bradford Rutherford was grille-deep in physics books learning about momentum, velocity and anything else that would give him an edge on the track. His doctor and lawyer friends at the country club thought he was crazy, but the studying paid off. Winford is now a highly respected Piston Cup racer. He uses his vast knowledge of physics to cheat the wind and out-maneuver his fellow racers, who affectionately call him, "The Professor". (ang.)
    • źródło: Car Finder

Lokowania Edytuj

Filmy pełnometrażowe Edytuj

Komiksy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jego oryginalna nazwa Winford Bradford Rutherford może nazwiskiem nawiązywać do Ernesta Rutherforda, brytyjskiego fizyka, który jako pierwszy potwierdził istnienie jądra atomowego.
  • W grze komputerowej Auta pojawia się samochód bazowany na postaci Zaszybkiego nazwany Riley.
  • W grze komputerowej Disney Infinity pojawia się Auto prowadzące, samochód wyścigowy oparty na wyglądzie Witka Zaszybkiego.

Galeria Edytuj

Źródła Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj