FANDOM

Wiesław Zadoluks (ang.: Dusty Rust-eze) – amerykański van; współzałożyciel firmy Zadoluks i współtwórca głównego produktu. Brat Czesława Zadoluksa[1].

Życiorys Edytuj

Wraz z bratem, Czesławem Zadoluskem mieszkał w Bostonie, w garażu swojej matki. Oboje uwielbiają żartować i pragną pomagać innym samochodom. Wspólnie z bratem pracowali nad stworzeniem leku dla rdzawiących samochodów. Działalność firmy Zadoluks rozpoczęli w 1990 roku a w 2005 była już rozpowszechnioną marką na całe Stany Zjednoczone. W 2005 roku zorganizowali kasting na nową postać do reklam ich firmy. Zatrudnili Zygzaka McQueena do reklam oraz jako zawodnika sponsrowanego przez ich firmę w Zawodach o Złoty Tłok. Zawodnik zaczął odnosić sukcesy zdobywając 7 złotych tłoków i podnosząc popularność marki.
DustyiRusty

Zdjęcie Wiesława i Czesława na plaży podczas emerytury.

W 2018 roku bracia sprzedali firmę Sterlingowi a sami wyjechali spedzić emeryturę w ciepłej strefie klimatycznej.

Opis fizyczny Edytuj

Wiesław jest vanem Dodge A100 z 1967. Jego numer rejestracyjny to EZE. Posiada jasnozielony, wyblakły lakier pokryty w niektórych miejscach rdzą. Ma brązowe oczy.

Biografie Edytuj

  • Wiesiek i jego brat, Czesiek lubią pomagać ich zardzewiałym samochodom prawie tak samo jak uwielbiają opowiadć żarty. I to właśnie dlatego wymyślili leczniczą maść do zderzaków Zadoluks. Bez względu czy jest to mocne brązowienie nad kołęm czy kompletnie odpadający zderzak, Czesław i Wiesław są tam z puszką Zadoluksu by to naprawioć, albo chociaż załagodzić pieczenie, swędzenie i bolesność nękające tak wiele aut.
    • Dusty and his brother Rusty like to help out their fellow rusty cars almost as much as they like telling jokes. And that's why they invented Rust-eze Medicated Bumper Ointment. Be it the distinguished browning around the wheel well or the bumper that's completely falling off, Rusty and Dusty are there with a can of Rust-eze to fit it, or at least ease the burning, itching, and soreness that plagues so many cars. (ang.)
    • źródło: Car Finder
  • Wiesław Zadoluks i jego brat, Czesław, są właścicielami leczniczej maści do zderzaków Zadoluks i dumnymi dziesięcioletnimi sponsorami super gwiazdy wyścigów, Zygzaka McQueena. Wierzyli w niego, nawet gdy był był jeszcze debiutanckim fenomenem. Gdy pojawiła się następna fala zawodników, Wiesiek i Czesiek trzymali się go i wspierali jego podążanie za marzeniami.
    • Dusty Rust-eze and his brother, Rusty, are the owners of Rust-eze Medicated Bumper Ointment and the proud ten-year sponsors of racing superstar Lightning McQueen. They have believed in the racer ever since he was a rookie phenomenon. When the next-gen racers come along, Dusty and Rusty stick by McQueen's side and encourage him to keep following his dreams. (ang.)
    • źródło: Poznaj auta

Lokowania Edytuj

Filmy Edytuj

Krótkometrażówki Edytuj

Książki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Cytat „Tylko nie jedź jak mój brat![2] jest nawiązaniem do programu radiowego Car Talk prowadzącego przez Toma i Raya Magliozziego, aktorów udzielających głosu Czesławowi i Wiesławowi.

Odwzorowania Edytuj

Nazwy w innych językach Edytuj

  • angielski: Dusty Rust-eze
  • rosyjski: Бряк Ржавейка (trb.: Brjak Rżaweika)

Grafika Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Uwagi Edytuj

  1. W polskiej wersji filmu Auta błędnie został określony jego szwagrem.
  2. W wersji oryginalnej: Don't drive like my brother!; w polskiej dystrybucji: Tylko nie jedź jak mój szwagier!.