FANDOM

Tex dinoco
Tex Dinoco
Ogólne Informacje
Płeć

Mężczyzna

Zawód

Właściciel Dinoco

Numer Rejestracyjny

DINOCO

Narodowość

Amerykanin

Znajomości
Rodzina

Dex Dinoco (brat)

Przyjaciele

Pan Król
Linda Zasłodka
Zygzak McQueen

Wrogowie

Marek Marucha

Wygląd
Kolor Oczu

Niebieski

Kolor Lakieru

Złoto, z dachem-łaciate krowy

Dubbing
Polski Dubbing

Włodzimierz Press

Amerykański Dubbing

Humpy Wheeler

Tex Dinoco jest właścicielem firmy Dinoco.

Biografia

Tex rozpoczął produkcję paliw Dinoco ponad 20 lat temu. Pochodził z bogatej amerykańskiej rodziny Lone Star, więc wydatki na biznes nie były dla niego duże. Jest on wielką gaduła, ale także wspaniałym człowiekiem (a raczej autem) o wielkim sercu. On wie, że jeśli chce się wygrać nie potrzeba nawet jednej lampy i "mieć dużo do powiedzenia". Wystarczy po prostu być lojalnym, mądrym i włożyć w to dużo ciężkiej pracy. To dzięki temu umiejętnemu wykorzystaniu cech Tex rozkręcił firmę od "małej puszki Coli" do ogromnej, międzynarodowej sieci fabryk napoju.

Auta

W filmie Auta, Tex po raz pierwszy był widziany, kiedy jechał pobliżu namiotu Dinoco.

z Panem Królem i jego żona gratulując Panu Królowi wspaniałego wyścigu.

Później, w marzeniach Zygzaka Tex podpisuje z nim kontrakt o sponsoring Dinoco.

W wyścigu na torze Los Angeles International Speedway, on i Linda Zasłodka kibicowali Panu Królowi. Oboje dostali szoku, gdy Marek Marucha zepchnął go z toru. Na szczęście Zygzak McQueen stanął, by podholował mistrza. McQueen stracił wtedy szansę na wygraną w Dinoco 400, lecz zachował się szlachetnie i honorowo. Marucha wygrał, lecz na rozdaniu tłoka reporterzy i inne samochody rozzłościły się obrzuciły go różnymi "rupieciami".

Pod koniec filmu, oferuje Zygzakowi szansę stać się nową twarzą Dinoco, ale on odrzucił tą ofertę. Tex powiedział mu, że to rozumie i jakby czegoś potrzebował, on spełni jego decyzję. Zygzak McQueen prosi go, by Złomek mógł przelecieć się helikopterem firmy, a dokładnie Rotorem Turboskym.

Inne Występy

Tex pojawiły się również w komiksie, w którym miasto Chłodnica Górska zaprasza Zygzaka do charytatywnego wyścigu Złotego Tłoka, ale dowiedzieli się, że udał się na spacer z Sally. On i Szeryf szukali ich, i znaleźli je przez Tailfin'a Pass'a.

Model

Tex jest 1975 Cadillacem Coupe de Ville.

Tablica rejestracyjna Tex'a to "DINOCO". To samo odnosi się do Dexa, jego brata.

Wygląd

Tex jest złoty, z chromowaną osłoną. Dach jest ze skóry krów (filmowych Traktorów). Jego zderzaki i wykończena są chromowane.

Ciekawostki

  • Tex ma podobną karoserię do Mel Dorado, gospodarza programu telewizyjnego w Auta 2.
  • Nazwa Tex jest odniesienie do jego stanu zamieszkania czyki 'Texasu i silnego Texańskiego dialektu w amerykańskiej wersji filmu.
    • Może to być tagrze odniesienie do maskotki THX o tej samej nazwie którą też stworzył Pixar.
    • W filmie Muppety istniał naftowy potentat o imieniu Tex Richman
  • W odcinku Kawał Ciężkiego Metalu stworzono jego replikę - Dexa, który jest jego bratem.

Wystąpił

Filmy

Galeria

Obrazki Promocyjne

Sceny

Zabawki