FANDOM

Windlifter
Rwący Wicher
Windlifter
Ogólne Informacje
Płeć

Mężczyzna

Zawód

ciężki towarowy śmigłowiec Straży Pożarnej Turbickiego Parku Narodowego

Numer Lotu

N312CH

Numer Identyfikacyjny
  • strażacki: 33
Miejsce Zamieszkania

Stany Zjednoczone Baza Pożarna Turbocz

Przydomki

Wicherek

Wygląd
Kolor Oczu

brązowy

Kolor Lakieru

ciemnozielony, biały, czarny, szary, czarny

Dubbing
Polski Dubbing

Wiktor Zborowski

Amerykański Dubbing

Wes Studi

Rwący Wicher zwany też Wicherek (ang. Windlifter) – amerykański, ciężki towarowy śmigłowiec Straży Pożarnej Turbickiego Parku Narodowego. Były drwal.

Życiorys

Wicherek to ciężki śmigłowiec towarowy, zdolny podnieść kilkanaście drzew albo zbiornik pełen środków przeciwpożarowych. Stanowi znakomity dowód potęgi ludowej mądrości – Wicherek wie wszystko na temat ognia, a dzięki przywiązaniu do natury potrafi wyczuć pożar, zanim ktokolwiek go dostrzeże. Były drwal, który został strażakiem, by nieść pomoc innym. Dla Wicherka nie ma rzeczy niemożliwych.

Model

Rwący Wicher jest przerobionym śmigłowcem Sikorsky S-64 Skycrane.

Wygląd

Jest ciemnozielony z czarnym półkolem pod oczami. Dookoła jego tułowia na wysokości lam nad ustami rozciąga się biały pasek z czarnymi symbolami w kształcie schodów na części doczepianej. Białe paski posiada też na górze tylnich uchwytów od kół oraz na ogonie. Pod pasem na części doczepianej ma biały numer 33} a nad pasem ma numer N312CH. Na górze ogona ma srebrną rurę z czarnymi przedziałkami. Na dachu ma szare wloty z czarnym przodem. Jego śmigła są czarne z pomarańczowymi końcówkami. Posiada brązowe oczy.

Ciekawostki

  • W wersji włoskiej nazywa się „Vento di Tuono”.
  • W wersji rosyjskiej nazywa się „Ветродуй” (trb.: Wetroduj).
  • Na plakatach filmu Samoloty 2 był podpisany jako Rwący Wicher, lecz na filmie mówią do nie go Wicherek.

Lokowania

Filmy

Gry

Odwzorowania

Zobacz też