FANDOM

300px-Ripslinger
Ripslinger
Ripslinger
Informacje podstawowe
Płeć

Mężczyzna

Zawód

Samolot rajdowy

Miejsce zamieszkania

Stany Zjednoczone

Narodowość

amerykańska

Numer startowy

13

Pseudonimy

Szmaragdowe tornado

Poza serią
Pierwsze pojawienie

Samoloty

Oryginalny odtwórca

Roger Craig Smith

Polski odtwórca

Marcin Bosak

Ripslinger "Szmaragdowe Tornado" (ang. Risplinger) - amerykański samolot wyścigowy, startujący w zawodach Lot wokół globu z numerem 13.  Antagonista filmu "Samoloty". Ma własne wózki widłowe.

Ripslinger 3-krotnie zostawał mistrzem świata w wyścigach powietrznych Lot wokół globu oraz zdobył jedno wice-mistrzostwo.

Biografia

Samoloty

Jest kapitanem drużyny Cyrku Ripslingera. Myśli, że jest niezwyciężony. Pomagają mu Ned i Zed. Nie mógł się pogodzić z tym, że Dusty Popylacz jest od niego szybszy i chciał go zniszczyć. Za pierwszym razem na etapie Indie-Nepal przekupił Ishani śmigłem,by mu powiedziała,że Dusty ma przelecieć przez tunel i zderzyć się z pociągiem. Ponownie spróbował na etapie Chiny-Meksyk, gdzie Ned urwał mu antenę i Dusty miał się zgubić na Oceanie Spokojnym. Ostateczną próbą wyeliminowania Dusty'ego z zawodów podjął na etapie Meksyk-Nowy Jork, gdzie próbował zrównać Dusty'ego z ziemią. Reprezentuje U.S.A.
Samoloty - Ripslinger-001:16

Samoloty - Ripslinger-0

Samoloty-Ripslinger

Opowiada on swoją biografię.Okazuje się, że sam wszystko nakręcił albo chce żebyśmy tak myśleli.

Samoloty: Gra

Ripslinger się mści na Dusty'm za to że pokonał go w Locie Wokół Globu. Przeszkadza też Ishani i psuje trase Lotu wokół globu.

Samoloty 2

Widoczny w tle kiedy w telewizji został pokazany ten moment, w którym Dusty wyprzedza Ripslingera tuż przed metą i wygrywa Lot wokół głobu. Później Gazda Kopeć pomylił Dusty'ego z nim.

Dane fizyczne

Ma zielony kadłub z czarnymi skrzydłami, które na końcu są zielone. W okoliach ogona ma namalowaną czarną szachownicę. Na skrzydłach i na szachownicy ma swoje logo i numer 13. Na ogonie są logo jego sponsorów między innymi RPX (Główny sponsor) i Areoflex. Jest on połączeniem samolotu P-51D Mustang i Extra 300. Rozpiętość jego skrzydeł to 8,6 m, a waga to 1,440 tony. Posiada śmigło Roto-Chlaster-5 (Zmyślone na potrzeby filmu), które jest produkowane tylko dla niego.

Wyniki Na Etapach

Nowy Jork-Islandia 1 miejsce
Islandia-Niemcy 1 miejsce
Niemcy-Indie 1 miejsce
Indie-Nepal 2 miejsce
Nepal-Chiny 2 miejsce
Chiny-Meksyk 1 miejsce
Meksyk-Nowy Jork 2 miejsce

Ciekawostki

  • Jest odpowiednikiem Marka Maruchy w Samolotach.
  • Możliwe, że jego imię powstało na pamiątkę Repslingera.
  • Jest trzykrotnym zwycięzcom zawodów "Lot wokół globu" tak samo jak Wójt Hudson jest trzykrotnym zdobywcom "Złotego Tłoka".
  • Rip znaczy po polsku rozdzierać a sling znaczy proca albo temblak.
  • Prawdopodobnie tak samo jak Dusty również był zakochany w Ishani.
  • Był wredny w stosunku do Dust'yego, ponieważ się denerwował, że z nim wygra; ponadto jedna z jego metod to: upokarzaj innych zawodników przed wyścigiem.
  • Gazda Kopeć pomylił go z Dust'ym w ,,Samolotach 2".

Galeria

Zabawki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki