FANDOM

Pułaski (ang.: Pulaski) – amerykański wóz strażacki. Strażak i inżynier budowlany w Turbockim Parku Narodowym.

Opis fizyczny Edytuj

Pułaski jest wozem strażackim ze zbiornikiem wody o pojemności 7570,824 litrów i prędkością pompowania jej z prędkością 3785,41 litrów na minutę. Jego numer identyfikacyjny to E-64. Ma żółty lakier z niebieskim dachem i rozwidlającymi się 2 pasami po bokach z białymi obwódkami oraz czarną sikawką na górze. Posiada brązowe oczy.

Biografie Edytuj

  • Pułaski jest inżynierem budowlanym Turboczu odpowiedzialnym za ochronę budynków i mostów. Z 2000-galonowym zbiornikiem może pompować wodę z prędkością 1000 galonów na minutę, ale ochrona wyremontowanej Kadłubacówki, uważanej za największą konstrukcję z drewna na świecie, może okazać się niemożliwe nawet dla niego.
    • Pulaski is Piston Peak's structural engine, responsible for protecting the buildings and bridges in the park. With a 2000-gallon tank, he can pump water at 1000 gallons per minute, but protecting the renovated Grand Fusel Lodge—considered the largest log structure in the world—may prove impossible, even for Pulaski. (ang.)
    • źródło: Meet the Planes: Fire & Rescue

Lokowania Edytuj

Filmy pełnometrażowe Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Oryginalnie, w wersji angielskiej został nazwany Pułaski na cześć Eda Pulaskiego który był znany z heroicznej postawy podczas uczestnictwa w gaszeniu Wielkiego pożaru z 1910.
  • W wersji polskiej został nazwany Pułaski na cześć Kazimierza Pułaskiego, żołnierza Armii Rzeczpospolitej Obojga Narodów i Armii Kontynentalnej walczącego podczas konfederacji barskiej i rewolucji amerykańskiej.
  • W wersji rosyjskiej został nazwany Пожарски (trb.: Pożarski) na cześć Dymitra Pożarskiego (ros.: Дмитрий Пожарский), przywódcy powstania ludowego, które wyparło wojska polsko-litewskie z Rosji, w czasie wojny polsko-rosyjskiej w latach 1609-1618.

Odwzorowania Edytuj

Nazwy w innych językach Edytuj

  • angielski: Pułaski
  • rosyjski: Пожарски (trb.: Pożarski)

Odtwórcy Edytuj

Odtwórca Wersja językowa Użyczenia głosu
Patrick Warburton angielska Samoloty 2
Jussi Lampi fińska Samoloty 2
Piotr Machalica polska Samoloty 2
Gábor Vass węgierska Samoloty 2

Galeria Edytuj

Źródła Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj