FANDOM

Snot Rod (lub spolszczone Olo Polip) - to postać w serii filmów Auta i członek gangu drogowego Delinquent Road Hazards, w której jest najspokojniejszy. Jego umiejętnością specjalną jest kichanie ogniem z turbosprężarki. Początkowo wystąpił w Autach, nie zmieniając charakteru swoich występów, które miały miejsce także w licznych grach.

BiografiaEdytuj

Snot Rod w dzieciństwie bardzo często chorował. Gdy trochę podrósł, zebrał porady swojego lekarza i wyruszył na Zachód, by znaleźć czyste, rześkie, Górskie powietrze, aby złagodzić jego ciągłe dokuczliwe alergie. Po drodze spotkał się z Boostem, DJ'em, Wingiem. Nowy znajomy spodobał się każdemu z nich i powierzyli mu funkcję szefa kontroli bezpieczeństwa w ich gangu. Wciąż ma dużą alergię i niepohamowane ataki kichania, lecz jego zdolność wymijania i kontrolowania ruchu ulicznego jest niemożliwe do pobicia i niedoceniane przez większość aut brzydkie kaczątko jest lubiane przez trzech "wandalowych" kumpli, którzy nie tylko psocą, lecz czasami także potrafią pomóc.

AutaEdytuj

I066061

Budząc Mariana.

W Autach, Olo Polip jest jednym z czterech Ztuningowanych samochodów, które zauważyły Mańka na Autostradzie 40. Uśpienie tira przez grupę spowodowało zjazd śpiącego Zygzaka McQueena z przyczepy prosto na drogę. Brakowało niewiele do całkowitego zaśnięcia, gdyby nie kichnięcie Polipa i obudzenie ciężarówki, która była w stanie uciec i nic nie wiedząc, zostawić niedoszłego mistrza w tyle...

Później, w scenkach bonusowych, gang pędził przez drogę w Chłodnicy Górskiej. Na szczęście całe to zamieszanie zauważył Szeryf, i gdy już ich złapał, wsadził ich do aresztu. Mieli oni za karę naprawiać drogę maszyną Bessie - według wójta najwspanialszą maszyną drogową w historii.

Bujdy na ResorachEdytuj

Jako jedyny członek Delinquent Road Hazards nie wystąpił w żadnym z odcinków. Nie był widziany nawet w Japońskim Złomku.

Występy w GrachEdytuj

W Grach Olo Polip odgrywa już większą rolę niż w filmach.

Auta (gra)Edytuj

W grze wideo Auta, Olo Polipa pierwszy raz możemy zauważyć z resztą gangu drogowego na Tailfin Pass, by upewnić się, czy Zygzak McQueen "nie zagraża ich drodze". Został on właśnie przez to wyzwany na wyścig z McQueenem, ale nie była to straszna groźba. Później został zatrudniony przez Marka Maruchę, aby na autostradzie ukraść McQueena z jego własnej ciężarówki - Mariana. Kiedy praca gangu została już wykonana, Maniek zaalarmował Szeryfa, o tym, gdzie jest Zygzak McQueen. Wyścigówka podjęła sprawy w swoje ręce i zaczęła szukać zagubionego Mariana.

ModelEdytuj

Jest to pomarańczowy Dodge Challenger pierwszej generacji, wprowadzony w 1970 roku, produkowany najpierw w USA do 1974, a od 1978 (druga generacja) w Japonii.

CiekawostkiEdytuj

GaleriaEdytuj