FANDOM

Ogniomistrz.jpg
Zniekształcone polskie logo
RescueSquadMater-logo.png
Angielskie logo
Ogniomistrz
Rescue Squad Mater
Informacje
Gatunek

Komedia, film animowany, film krótkometrażowy

Światowa data premiery

27 października 2008 (telewizja) 2 listopada 2010 (DVD / Blu-ray)

Język oryginalny

Angielski

Tworzenie
Reżyseria

John Lasseter
Rob Gibbs
Victor Navone

Scenariusz

Rob Gibbs
Bobby Podesta
Scott Morse
Bobby Rubio
Justin Wright
Valerie Lapointe

Akcja
Kontynuacja

Kaskader

Ogniomistrz02:25

Ogniomistrz

Ogniomistrz (ang. Rescue Squad Mater) - pierwszy odcinek serialu Auta: Odcinek Specjalny z serii Bujdy na resorach sezonu 1. Światowe premiera tego odcinka odbyła się 17 grudnia 2008 na Disney Channel w Stanach Zjednoczonych i 25 grudnia 2009 na Disney XD tego samego państwa. W Polsce premiera odbyła się 27 października 2008. Trwa 2 minuty i 50 sekund.

Fabuła

Odcinek zaczyna się od klasycznego dla filmów Disney’a zataczania łuku nad Zamkiem Disney’a w przyspieszonym tempie a następnie klasycznie dla filmów Pixara lampa Luxo skacze na literę „I”. Następnie pojawia się napis „Auta: Odcinek Specjalny” a potem garaż Złomka z napisem „Bujdy na resorach” na drzwiach które opadają a potem Złomek wyjeżdża z niego mówiąc „Jakie bujdy jak prawda” w wersji klasycznej filmu.

Zygzak McQueen i Złomek jadą po drodze w Chłodnicy Górskiej. Podczas jazdy mijają Edka podlewającego kwiaty przy pomniku Stasieńka przed sądem. Zygzak McQueen wita się z Edkiem a Złomek mówi że też kiedyś był strażakiem. Zygzak mu nie wierzy, a ten zaczyna opowiadać swoją historie.

Historia zaczyna się od sceny w której widać płonący, stary magazyn zapałek i benzyny i kogoś kto mówi żeby szybko zadzwonić po Złomka.

Złomek jest w swojej opowieści strażakiem i zostaje wezwany do pożaru na ulicy Autokasko w starym magazynie zapałek i bęzyny. Ekipa Ratunkowa Złomka szybko jedzie do płonącego budynku a Złomek dojeżdża jako ostatni. Na miejscu Złomek zaczyna gasić pożar. Są tam też Niunia i Dziunia - pomalowane na biało z czarnymi plamami, jak Dalmatyńczyki, które podziwiają walkę Złomka z pożarem.

Następnie, Zygzak McQueen przerywa historię Złomka, mówiąc mu, że mu nie wierzy. Złomek na to mówi że też tam był.

Złomek wraca do opowieści. Nagle w oknie płonącego budynku pojawia się Zygzak krzyczący „ratunku”. Złomek oblewa go wodą i każe skoczyć na drabinę. Zygzak skacze na drabinę tuż przed wybuchem budynku. Złomek wsadza McQueena do karetki która odjeżdża a on razem z Niunią i Dziunią zaczyna pozować do zdjęć.

W szpitalu ST. Vintage Hospital Zygzak McQueen wieziony przez szpitalny wózek widłowy uderza o wszystkie drzwi które mija. W końcu trafia na salę operacyjną. Na sale wjeżdża Dr. Złomek który ma go operować a pomagać mu będą Niunia, Dziunia, Siostra Kori i Instrumentariuszka GTO.

Zygzak McQueen w opowieść przyjaciela nie może uwierzyć i zaczyna się z nim kłócić, lecz nagle z krzyżowania wyjeżdża Instrumentariuszka GTO mówiąca „Co jest doktorku” a Złomek za nią jedzie.

Wystąpili

Ciekawostki

  • Odcinek pierwszy raz pojawił się w Polsce na stronie której istnienie prawdopodobnie się nie zachowało do dziś.
  • Niektóre postacie z odcinka są wzorowane na postaciach z filmu „Auta”.
  • Tablice rejestracyjne niektórych postaci zostały zmienione od tych z filmu „Auta”.
    • Tablica rejestracyjna Złomka w filmie „Auta” to „A113” kiedy w wersji strażackiej to „RSQ M8R” a w wersji lekarskiej „DR M8R”. Część lekarskiej wersji rejestracji „DR” jest kodem do słowa „de.” które jest skrótem od słowa „doktor” a część „M8R” jest kodem do angielskiego imienia ZłomkaMater”.
    • Tablica Niuni to „GRU P 1” a Dziuni to „GRU P 2”.

Błędy

  • W odcinku „Ogniomistrz” oczy Złomka w wersji wozu strażackiego i lekarza są niebieskie kiedy w wersji klasycznej są piwne.

Galeria

Plakaty

Sceny

Więcej z Fandomu

Losowa wiki