FANDOM

Ten artykuł dotyczy samochodu wyścigowego. Zobacz też artykuł o człowieku.

Mario Andretti – amerykański samochód wyścigowy. Zawodnik wyścigowy startujący między innymi w zawodach o Złoty Tłok w latach 50. XX wieku pod numerem 11.

Życiorys Edytuj

Andretii był zawodnikiem wyścigowym startującym pod numerem 11 odnoszącym duże sukcesy podczas zawodów, mając na kącie zwycięstwo na większości torów w Stanach Zjednoczonych. W latach 50. XX wieku brał udział w zawodach o Złoty Tłok. Mimo emerytury, ok. 2005 roku nadal startował w mniejszych zawodach wyścigowych i jeździł na torach rekreacyjnie nie zależnie od pogody. Jego asystentką jest Patty, do której zadań należy między innymi rozdawanie autografów zawodników. W 2005 rokpu przyjechał wraz z nią na Międzynarodowy Tor w Los Angeles obejrzeć zakończenie sezonu 2005 zawodów o Złoty Tłok.

Opis fizyczny Edytuj

Andretti jest samochodem wyścigowym Ford Fairlane z 1967. Ma niebieski lakier z dębowym kolorem kabiny. Ma srebrne zderzaki, obwódki lamp, klatkę wentylacyjną. Po bokach i na górze ma numer 11. Ma czerwone kołpaki. Posiada niebieskie oczy.

Biografie Edytuj

  • Mario Andretti jest uważany za jedno z kierowców posiadającego najwięcej osiągnięć na koncie w historii. Wymień tor lub zawody a możesz być pewien, że Mario zaliczył zwycięstwa na każdym z nich. Nie wiele aut wie, że Mario jest starym przyjacielem wójta Hudsona. Byli zaciętymi rywalami na torze, ale dobrymi przyjaciółmi poza nim. Mario jest byłym samochodem wyścigowym wierzącym, że każdy dzień jest dobry na wyścig.
    • Mario Andretti is considered one of the most universally successful racers in history, and has done it all! Name a race circuit, series, or track and you can be assured that Mario has garnered victories on every one of them. Not many cars know this, but Mario is actually an old friend of Doc Hudson's. They were fierce competitors on the track, but good friends off the track. Mario is a former racecar that believes every day is a great day for racing (ang.)
    • źródło: Car Finder

Lokowania Edytuj

Filmy pełnometrażowe Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jego postać była wzorowana na Mario G. Andrettim, amerykańskim kierowcy wyścigowemu biorącemu udział w zawodach NASCAR i Formule 1.
  • W hiszpańskiej wersji filmu Auta głosu udzielił mu kierowca wyścigowy Fernando Alonso Díaz, po którym został tam nazwany.
  • W niemieckiej wersji filmu Auta, głosu użyczył mu fiński kierowca wyścigowy Mika Häkkinen, po którym został tam nazwany.

Odwzorowania Edytuj

Cytaty Edytuj

  • Cześć Marco, piękny dzień na wyścig, prawda?
    • Hey, Marco, it's a beautiful day for a race, isn't it? (źródło)
    • źródło: Auta
  • Dzień dobry… um, Fred.
    • And good morning to you… uh, Fred. (ang.)
    • źródło: Auta

Odtwórcy Edytuj

Odtwórca Wersja językowa Użyczenia głosu
Mario G. Andretti angielska Auta
Hamilton Ricardo brazylijska Auta
Todor Georgiew bułgarska Auta
Fernando Alonso Díaz hiszpańska Auta
Makoto Terada japońska Auta
Dennis Kivit niderlandzka Auta
Mika Häkkinen niemiecka Auta
Trond Teigen norweska Auta
Paweł Szczesny polska Auta
Ioan Andrei Ionescu rumuńska Auta
Roman Semisal ukraińska Auta
Péter Pálfai węgierska Auta
Lucio Turi włoska Auta

Nazwy w innych językach Edytuj

  • hiszpański: Fernado Alonso[1]
  • niemiecki: Mika Häkkinen

Galeria Edytuj

Uwagi Edytuj

  1. Nazwa pojawia się w dystrybucji hiszpańskiej. W dystrybucji hiszpańskojęzycznej Ameryki Łacińskiej używa się oryginalnej nazwy postaci.

Źródła Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj