FANDOM

MackCars3
Marian
Mack
Informacje podstawowe
Płeć

mężczyzna

Zawód

transporter drużyny Dinoco (od 2018);
wcześniej:

  • transporter produktów Zadoluksu (do 2005);
  • transporter drużyny Zadoluksu (2005-2018)
Miejsce zamieszkania

Stany Zjednoczone Chłodnica Górska

Narodowość

amerykańska

Model pojazdu

Mack Super-Liner, 1980

Numer rejestracyjny

RUSTEZ3

Poza serią
Pierwsze pojawienie

Auta

Oryginalny odtwórca

John Ratzenberger

Polski odtwórca

Sylwester Maciejewski

Marian (inaczej: Maniek; ang.: Mack) – amerykański tir; od 2018 roku transporter zawodniczki Cruz Ramirez ścigającej się dla drużyny Dinoco, a w wcześniej, w latach 2005-2018, Zygzaka McQueena jeżdżącego dla Zadoluksu.

Mieszka w Chłodnicy Górskiej, w stanie Arizona, w Stanach Zjednoczonych.

Życiorys

Początki

Mack Approaches McQueen

Marian i McQueen w pobliżu toru Simpletown Speedway.

Marian przed rozpoczęciem transportowania samochodów wyścigowych, pracował dla firmy Zadoluks wożąc ich produkty po Stanach Zjednoczonych. W wolnym czasie lubił oglądać wyścigi samochodowe, a jego ulubionym zawodnikiem był Zygzak McQueen. Po tym gdy dowiedział się, że zawodnik został zwolniony przez swojego sponsora, zaproponował mu, że zawiezie go do Bostonu by wziął udział w rozmowie o pracę dla Zadoluksu. W mieście McQueen niechętnie, przyjął ofertę ścigania się dla sponsora pod warunkiem, że Maniek miał by być jego transporterem. Oboje zostali przyjaciółmi.

Sezon 2005

Boost5

Marian śpiący na autostradzie będący obiektem ataku gangu.

Podczas podróży z Motor City do Los Angelens, McQueen stwierdza, że musi dostać się jak najszybciej do miasta a co za tym idzie jego transporter nie może zrobić postoju na sen. W konsekwencji doprowadza to do braku jego przytomności na drodze, co postanawia wykorzystać gang Delinquent Road Hazards (składający się ze Mocnego, Carlosa, DJa i Olo Polipa) usypiając go spokojną muzyką i pchnięcie na pobocze (próbując zrzucić go z mostu). W wyniku tego Zygzak wypada z przyczepy na autostradę gubiąc się na niej.
MacksArrivalLA

Marian przy pustej przyczepie.

Marian dojeżdża do miejscowości bez zawodnika wyścigowego o czym nie wiedział i wywołuje burzę medialną.

MackCars18

Marian jako ekipa techniczna McQueena.

Po tym jak Hudson Hornet podaje informację do prasy miejsce pobytu McQueena. Marian wraz z dziennikarzami zjawia się w Chłodnicy Górskiej skąd zabiera go na wyścig w Kalifornii. Tam z powodu braku ekipy technicznej decyduje się na zastąpienie jej. Ostatecznie jednak rola ta przypada: Hornetowi, Złomkowi, Luigiemu, Guido, Ogórkowi i Kamaszowi.

Zamieszkał w Chłodnicy Górskiej, w hrabstwie Carburetor, po przeniesieniu siedziby wyścigowej McQueena do tej miejscowości.

Sezony 2006-2017

Mack1

Marian okradany przez gang.

W 2006 na autostradzie międzystanowej nr 40 podczas transportowania sprzętu potrzebnego na wyścig na torze w Stłuczkowie został okradziony przez gang Delinquent Road Hazards który został opłacony przez Marka Maruchę. Został odnaleziony na poboczu przez Szeryfa.
MackCarsRaceORama

Marian jako rampa na torze w Chłodnicy Górskiej.

W późniejszym okresie, podczas jednego wyścigu na torze w Chłodnicy Górskiej, Marian stał z przyczepą przerobioną na rampę z której skakali zawodnicy.

Sezon 2018

MackHighwayCars3

Marian na autostradzie w 2018 roku.

Po sezonie 2017, McQueen uczestniczył w wypadku przez który przestał uczestniczyć w zawodach na 3 miesiące. Przed rozpoczęciem sezonu 2018, Marian zabrał Zygzaka, Guido i Luigiego do Zadoluksowego Centrum Treningowego w Chłodnicy Morskiej. Po 3 dniach McQueen stwierdza, że tamtejsze metody treningowe mu nie odpowiadają i postanawia wziąć udział w pobliskich zawodach Stukniętej ósemce na torze w Błotoryji. Niechcąc zostaj rozwiązani transporter ujawnia swoje umiejętności kamuflażu i przebiera się za tira firmy Jocko Flocko's Party Supplies a następnie wjeżdżają na tor.

Po wyścigu Floryda 500 w którym zadebiutowała Cruz Ramirez i zastąpiła McQueena który przeszedł na emeryturę, Marian został transporterem zawodniczki Dinoco.

Opis fizyczny

Marian jest ciągnikiem siodłowym Mack Super-Liner z 1980. Jego tablica rejestracyjna to RUSTEZ3.

Ma czerwony lakier z charaterystyczną dla McQueena błyskawicą i numerem 95 na drzwiach. Posiada deflektor wiatru na dachu, stylizowany na czapkę z daszkiem, z logiem Zadoluksu na przodzie (w 2005 miała biały przód; później został zmianiony na czerwony). Posiada srebrne wykończenia, w tym lusterka, zbiorniki paliwowe, rury wydechowe i klatkę wentylacyjną z napisem Mack oraz symbol producenta, małego, siedzącego buldożka, umieszczonego z przodu, na masce. Ma zielone oczy.

W grach

Marian pojawia się w grach: Auta, Przygody w Chłodnicy Górskiej, Race-O-Rama, The World of Cars Online, Wysokie obroty i Disney Crossy Road.

Auta

MackCarsGame

Marian w kawiarni V8 Loli, w grze Auta.

W grze Auta, Marian stoi w kawiarni V8 Loli przed punktem z którego można udać się na wyścig sezonu 2006. W misji Delinquent Road Hazards zostaje okradziony przez gang drogowy z ładunku.

Przygody w Chłodnicy Górskiej

MackRSA

Marian w kinie samochodowym Radiator Springs, w minigrze Drive-In Theatre, w grze Przygody w Chłodnicy Górskiej.

W grze Przygody w Chłodnicy Górskiej, Marian pojawia się w kinie Radiator Springs Drive-In Theatre, jako jeden z samochodów do przepakowania w minigrze Kino bez wyjścia.

The World of Cars Online

Mackworldofcars

Marian w grze The World of Cars Online.

W grze The World of Cars Online, Marian stoi w kawiarni V8 Loli, witając klientów.

Race-O-Rama

W grze Race-O-Rama, Marian pojawia się w minigrze Mack Track Challenge, w której jego naczepa stanowi rampę z której skaczą uczestnicy.

Wysokie obroty

MackDtW

Marian w garażu, w grze Wysokie obroty.

W grze Wysokie obroty, Marian stanowi jedną z grywalnych postaci. Aby go odblokować trzeba uzyskać 10 punktów Mack Hats na placu zabaw Błotoryia.

Disney Crossy Road

IMG 2702

Marian w grze Disney Crossy Road.

W grze Disney Crossy Road, Marian jest jedną z grywalnych postaci, możliwą do odblokowania przez losowanie za 100 punktów coin (CoinIcon.png) lub 500 punktów pixel (PixelIcon.png). Zakwalifikowany jest jako rzadki (ang.: rare). Możliwy jest do kupienia za 1,99 dolara amerykańskiego.

Lokowania

Filmy

Krótkometrażówki

Gry

Ciekawostki

  • Jego deflektor wiatru stylizowany na czapkę z daszkiem, jest nawiązaniem do stereotypu kierowców triowych noszących takowe okrycie głowy.
  • Jego oryginalne imię, Mack jest nawiązaniem do firmy Mack Trucks produkującej ciężarówki.
  • Jego komentarze dotyczące aktora głosowego w kinie są nawiązaniem do poprzednich ról którym udzielał głosu ten sam aktor, John Ratzenberger. Podłożył on głos Marianowi, Hammowi, Yetiemu i P.T.-a Pchełki.

Nazwy w innych językach

  • angielski: Mack
  • rosyjski: Мак (trb.: Mak)

Galeria

Ta sekcja została rozdzielona na osobny artykuł. Zobacz: Marian/galeria.

Linki zewnętrzne