FANDOM

Mator
Mówio
Mator
Informacje podstawowe
Płeć

mężczyzna

Rodzina
Matka

pani Ufowa

Poza serią
Pierwsze pojawienie

Niezidentyfikowany Złomek Latający

Mówio (rzadziej: Złomik[1]; ang.: Mator) – niewielki, młody spodek kosmiczny. Syn pani Ufowej.

Życiorys

Przybył na Ziemię do hrabstwa Carburetor gdzie spotkał Złomka z którym się zaprzyjaźnił. Podczas swojej wizyty na planecie nauczył swojego przyjaciela latać używając telekinezy i zostawił kręgi na polu z traktorami budząc je przy tym.

Naukowcy

Zdjęcie naukowców z Mówio.

Został złapany przez amerykańskie wojsko i przetransportowany na Parking Strefy 51 gdzie był badany przez naukowców. Jednym z ważniejszych z nich był dr Schambenwagen. Mówio został uratowany przez Złomka który zakradł się do bazy a następnie wyłączył magnez który przytrzymywał kosmitę a następnie oboje uciekli z bazy będąc gonionymi przez wojskowych i naukowców. Zostali zabrani przez panią Ufową.

Opis fizyczny

Mówio jest błękitnym spodkiem kosmicznym o małych wymiarach. Ma czarne oczy i nieproporcjonalnie duże zęby. Wokół jego ciała widnieje jasno, niebieska poświata. Potrafi latać i włada telekinezą. Technologia w pobliży kosmity zaczyna świrować.

Wzór opracowany przez naukowców podczas badań
-(h^2 V^2 Ψm)/2ωm+(V) Ψ_m=EΨ_m

-h^2/2mω (Ι/Χ) διδΨm/(δr^2 )+(r^2 k) Ψ_H=UFO

W grach

Mówio pojawia się w grze Bujdy na Resorach we wszystkich poziomach związanych fabule z odcinkiem Niezidentyfikowany Złomek Latający.

Lokowania

Krótkometrażówki

Gry

Ciekawostki

  • Jest wzorowany na klasycznym wyobrażeniu sobie spodków kosmicznych i szaraków, stereotypowym wyobrażeniu sobie kosmity.

Cytaty

  • Mam na imię Mówio.
    • My name is Mator. (ang.)
    • źródło: Niezidentyfikowany Złomek Latający
  • Śiwy dym.

Galeria

Uwagi

  1. Tłumaczenie Złomik pojawiło się w polskich napisach odcinka na płycie DVD

Linki zewnętrzne