FANDOM

Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Stasieniek12

W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu. Z góry dziękuję. Oczywiście można edytować błędy interpunkcyjne i ortograficzne (jeśli takie występują).

300px-Luigi
Luigi
Ogólne Informacje
Płeć

Mężczyzna

Zawód

Handlarz oponami

Miejsce Zamieszkania

Chłodnica Górska

Narodowość

Włoch

Znajomości
Rodzina

Wujek Topolino, Ciocia Topolino, Guido

Przyjaciele

Zygzak McQueen, mieszkańcy Chłodnicy Górskiej

Wrogowie

Marek Marucha, Trupy

Wygląd
Kolor Oczu

Orzechowe

Kolor Lakieru

Żółty

Dubbing
Polski Dubbing

Artur Barciś

Amerykański Dubbing

Tony Shalhoub

Luigi - szef Casa Della Gumma, mechanik ekipy Zygzaka McQueena.

Biografia

Luigi mieszkał początkowo w Santa Runina we Włoszech, razem z Wujkiem i Ciocią Topolino. Od Wujka Topolino nauczył się wszystkiego o oponach. Był też wielkim fanem Ferrari.  Poznał Guida kiedy złapał gumę i Guido postanowił mu ją wymienić i tak się zaprzyjaźnili. Guido podobnie jak przyjaciel był fanem Ferrari. Później Luigi i Guido postanowili założyć sklep z oponami. Dlatego pewnego dnia popłynęli statkiem  z Włoch do Stanów Zjednoczonych. Podczas rejsu Guido zbudował wieżę z kół ratunkowych, co podsunęło Luigiemu świetny pomysł,by później zbudować wieżę z opon. Po dotarciu do Stanów Zjednoczonych Luigi i Guido szukali miasta,gdzie mogliby założyć sklep i zbudować wieże. Za każdym razem kiedy znaleźli sklep i chcieli zbudować wieżę to ona się przewracała. Ze względu na bezpieczeństwo straż pożarna  im tego zabroniła. Luigi i Guido jednak chcieli zbudować wieżę i budowali ją w innych miastach,ale za każdym razem działo się  to samo. Za nim się poddali postanowili spróbować jeszcze raz , trafili do Chłodnicy Górskiej. Dostali tam duży sklep, który odnowili i nazwali Cassa De Gumma. Luigi nauczył się też mówić  po angielsku. Po jakimś czasie przyjaciele postanowili ponownie zbudować wieżę, jednak ona znowu upadła. Na rozwalone opony przyjechali Wójt, Gienia i Edek. Luigi myślał,że będą kazali im się wynosić,ale w odróżnieniu od innych miast, zaproponowali im pomoc. Przytrzymując wieżę linami. Od tego czasu mieszkają w Chłodnicy Górskiej na stałe, gdzie ich sklep  dużo klientów... dopóki Chłodnica nie zniknęła z mapy.

Model

Jest 1959 FIAT 500 Nuova.

Galeria