FANDOM

Jan Kowalski - polski samolot wyścigowy, startujący z numerem 15. W 2013 roku reprezentant Polski na zawodach Lot wokół globu.

BiografiaEdytuj

Uczestnicy wyścigów z sympatią nazywają go „polskim kawalarzem”. Silnik Janka aż się gotuje, żeby wyciąć kolegom jakiś numer. Ktokolwiek spuści go z radaru może łatwo stać się ofiarą podniebnego asa dowcipu. Poznajcie Jana Kowalskiego – polskiego bohatera najnowszej animacji Disneya „Samoloty”.

SamolotyEdytuj

Po raz pierwszy w filmie „Samoloty” widzimy Jana Kowalskiego dzień przed rozpoczęciem zawodów „Lot wokół globu”, kiedy stoi w swoim namiocie położonym między namiotami Buldoga (po prawej) i Yellow Birda (po lewej).

Następnego dnia zostaje zaholowany przez swojego mechanika - Żarcika - na pozycje startowe w wcześniej wspomnianym wyścigu. Po starcie zawodów możemy go zobaczyć w trakcie 1 etapu zawodów na miejscu 6.

W trakcie etapu Niemcy - Indie leciał na pozycji 9. pomiędzy Sun Wingiem, a Małym Królem tabeli widoczny jest tylko na etapie Niemcy-Indie, na miejscu 9., między Sun Wingiem a Małym Królem, jednak Dusty Popylacz po kolei wyprzedza całą trójkę.

Po wypadku Dusty'ego Popylacza od Jana Kowalskiego otrzymał Super Klocki Hamulcowe. Sam Polak stwierdził również, że to zaszczyt latać z Dustym.

Piosenka FranzaEdytuj

Śpiewał wraz z resztą aut w chórku stojąc obok Fritzy’ego.

ModelEdytuj

Jest połączeniem Edge 540 i Edge 540 v3. Jego ciało pochodzi od Edge 540 v3, a skrzydła i stateczniki od Edge 540. Jego wloty powietrzne są kształtu wlotów Edge 540, ale są ustawione tak jak u Edge 540.

WyglądEdytuj

Od góry jest zielony, a od spodu jasno-zielony. Jego skrzydła są w biało-czerwoną szachownicę, która jest symbolem polskiego lotnictwa. Ma czarny nr 15 na skrzydle i stateczniku. Przed sterem ma biały numer 4 i kilka naklejek na ogonie.

CiekawostkiEdytuj

  • Imię i nazwisko Jan Kowalski jest najczęściej spotykanym w Polsce. Pewnie dlatego reżyser filmu Klay Hall nadał mu takie właśnie imię i nazwisko.
  • Jeden z kapitanów samolotowych Wojska Polskiego też się nazywał Jan Kowalski.
  • Jego skrzydła mają biało-czerwoną szachownicę, czyli symbol polskiego lotnictwa.
  • Taki sam numer ma polski samolot o imieniu Gordon który przyleciał na eliminacje w Lincoln.
  • W amerykańskiej wersji filmu „Samoloty” mówi Dusty’emu Popylaczowi, że to Honor z nim Latać.

CytatyEdytuj

WystąpiłEdytuj

FilmyEdytuj

KrótkometrażówkiEdytuj

GaleriaEdytuj

Obrazy PromocjneEdytuj

ScenyEdytuj

SamolotyEdytuj

InneEdytuj

ZabawkiEdytuj