FANDOM

Jan kowalski
Jan Kowalski
Informacje podstawowe
Płeć

Mężczyzna

Zawód

Rajdowiec powietrzny

Miejsce zamieszkania

Polska

Narodowość

Polak

Numer lotu

15

Zawody wyścigowe
Zawody wyścigowe

Lot wokół globu

Poza serią
Pierwsze pojawienie

Samoloty

Jan Kowalski - polski samolot wyścigowy, startujący z numerem 15. W 2013 roku reprezentant Polska na zawodach Lot wokół globu.

Biografia

Uczestnicy wyścigów z sympatią nazywają go „polskim kawalarzem”. Silnik Janka aż się gotuje, żeby wyciąć kolegom jakiś numer. Ktokolwiek spuści go z radaru może łatwo stać się ofiarą podniebnego asa dowcipu. Poznajcie Jana Kowalskiego – polskiego bohatera najnowszej animacji Disneya „Samoloty”.

Samoloty

Po raz pierwszy w filmie „Samoloty” widzimy Jana Kowalskiego dzień przed rozpoczęciem zawodów „Lot wokół globu”, kiedy stoi w swoim namiocie położonym między namiotami Buldoga (po prawej) i Yellow Birda (po lewej).

Następnego dnia zostaje zaholowany przez swojego mechanika - Żarcika - na pozycje startowe w wcześniej wspomnianym wyścigu. Po starcie zawodów możemy go zobaczyć w trakcie 1 etapu zawodów na miejscu 6.

W trakcie etapu Niemcy - Indie leciał na pozycji 9. pomiędzy Sun Wingiem, a Małym Królem tabeli widoczny jest tylko na etapie Niemcy-Indie, na miejscu 9., między Sun Wingiem a Małym Królem, jednak Dusty Popylacz po kolei wyprzedza całą trójkę.

Po wypadku Dusty'ego Popylacza od Jana Kowalskiego otrzymał Super Klocki Hamulcowe. Sam Polak stwierdził również, że to zaszczyt latać z Dustym.

Piosenka Franza

Śpiewał wraz z resztą aut w chórku stojąc obok Fritzy’ego.

Model

Jest połączeniem Edge 540 i Edge 540 v3. Jego ciało pochodzi od Edge 540 v3, a skrzydła i stateczniki od Edge 540. Jego wloty powietrzne są kształtu wlotów Edge 540, ale są ustawione tak jak u Edge 540.

Wygląd

Od góry jest zielony, a od spodu jasno-zielony. Jego skrzydła są w biało-czerwoną szachownicę, która jest symbolem polskiego lotnictwa. Ma czarny nr 15 na skrzydle i stateczniku. Przed sterem ma biały numer 4 i kilka naklejek na ogonie.

Ciekawostki

  • Imię i nazwisko Jan Kowalski jest najczęściej spotykanym w Polsce. Pewnie dlatego reżyser filmu Klay Hall nadał mu takie właśnie imię i nazwisko.
  • Jeden z kapitanów samolotowych Wojska Polskiego też się nazywał Jan Kowalski.
  • Jego skrzydła mają biało-czerwoną szachownicę, czyli symbol polskiego lotnictwa.
  • Taki sam numer ma polski samolot o imieniu Gordon który przyleciał na eliminacje w Lincoln.
  • W amerykańskiej wersji filmu „Samoloty” mówi Dusty’emu Popylaczowi, że to Honor z nim Latać.

Cytaty

Wystąpił

Filmy

Krótkometrażówki

Galeria

Obrazy Promocjne

Sceny

Samoloty

Inne

Zabawki