FANDOM

Rusty Rust-Eze
Czesław Zadoluks
Rusty Rust-eze
Informacje podstawowe
Płeć

mężczyzna

Zawód

współwłaściciel Zadoluksu (1990-2017)

Miejsce zamieszkania

Stany Zjednoczone Boston

Narodowość

amerykański

Model pojazdu

Dodge Dart, 1963

Numer rejestracyjny

RUST

Rodzina
Rodzeństwo

Wiesław Zadoluks

Poza serią
Pierwsze pojawienie

Robert Rozmus

Oryginalny odtwórca

Tom Magliozzi

Czesław Zadoluks (ang.: Rusty Rust-eze) – amerykański samochód osobowy; współzałożyciel firmy Zadoluks i współtwórca głównego produktu. Brat Wiesława Zadoluksa[1].

Życiorys

Wraz z bratem, Wiesławem Zadoluskem mieszkał w Bostonie, w garażu swojej matki. Oboje uwielbiają żartować i pragną pomagać innym samochodom. Wspólnie z bratem pracowali nad stworzeniem leku dla rdzawiących samochodów. Działalność firmy Zadoluks rozpoczęli w 1990 roku a w 2005 była już rozpowszechnioną marką na całe Stany Zjednoczone. W 2005 roku zorganizowali kasting na nową postać do reklam ich firmy. Zatrudnili Zygzaka McQueena do reklam oraz jako zawodnika sponsrowanego przez ich firmę w Zawodach o Złoty Tłok. Zawodnik zaczął odnosić sukcesy zdobywając 7 złotych tłoków i podnosząc popularność marki.
DustyiRusty

Zdjęcie Wiesława i Czesława na plaży podczas emerytury.

W 2018 roku bracia sprzedali firmę Sterlingowi a sami wyjechali spedzić emeryturę w ciepłej strefie klimatycznej.

Opis fizy

Czesław jest samochodem osobowym Dodge Dart z 1963. Jego numer rejestracyjny to RUST. Posiada jasnozielony, wyblakły lakier pokryty w niektórych miejscach rdzą. Ma czarny, poszarpany, składany dach. Posiada brązowe oczy.

Lokowania

Filmy

Książki

Ciekawostki

  • Cytat „Tylko nie jedź jak mój brat![2] jest nawiązaniem do programu radiowego Car Talk prowadzącego przez Toma i Raya Magliozziego, aktorów udzielających głosu Czesławowi i Wiesławowi.

Odwzorowania

Nazwy w innych językach

  • angielski: Rusty Rust-eze
  • rosyjski: Брень Іржопхан (trb.: Bren Irżopchan)

Grafika

Linki zewnętrzne

Uwagi

  1. W polskiej wersji filmu Auta błędnie został określony jego szwagrem.
  2. W wersji oryginalnej: Don't drive like my brother!; w polskiej dystrybucji: Tylko nie jedź jak mój szwagier!.