FANDOM

Czesław Zadoluks (ang.: Rusty Rust-eze) – amerykański samochód osobowy; współzałożyciel firmy Zadoluks i współtwórca głównego produktu. Brat Wiesława Zadoluksa[1].

Życiorys Edytuj

Wraz z bratem, Wiesławem Zadoluskem mieszkał w Bostonie, w garażu swojej matki. Oboje uwielbiają żartować i pragną pomagać innym samochodom. Wspólnie z bratem pracowali nad stworzeniem leku dla rdzawiących samochodów. Działalność firmy Zadoluks rozpoczęli w 1990 roku a w 2005 była już rozpowszechnioną marką na całe Stany Zjednoczone. W 2005 roku zorganizowali kasting na nową postać do reklam ich firmy. Zatrudnili Zygzaka McQueena do reklam oraz jako zawodnika sponsrowanego przez ich firmę w Zawodach o Złoty Tłok. Zawodnik zaczął odnosić sukcesy zdobywając 7 złotych tłoków i podnosząc popularność marki.
DustyiRusty

Zdjęcie Wiesława i Czesława na plaży podczas emerytury.

W 2018 roku bracia sprzedali firmę Sterlingowi a sami wyjechali spedzić emeryturę w ciepłej strefie klimatycznej.

Opis fizy Edytuj

Czesław jest samochodem osobowym Dodge Dart z 1963. Jego numer rejestracyjny to RUST. Posiada jasnozielony, wyblakły lakier pokryty w niektórych miejscach rdzą. Ma czarny, poszarpany, składany dach. Posiada brązowe oczy.

Lokowania Edytuj

Filmy Edytuj

Książki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Cytat „Tylko nie jedź jak mój brat![2] jest nawiązaniem do programu radiowego Car Talk prowadzącego przez Toma i Raya Magliozziego, aktorów udzielających głosu Czesławowi i Wiesławowi.

Odwzorowania Edytuj

Nazwy w innych językach Edytuj

  • angielski: Rusty Rust-eze
  • rosyjski: Брень Іржопхан (trb.: Bren Irżopchan)

Grafika Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Uwagi Edytuj

  1. W polskiej wersji filmu Auta błędnie został określony jego szwagrem.
  2. W wersji oryginalnej: Don't drive like my brother!; w polskiej dystrybucji: Tylko nie jedź jak mój szwagier!.